Werkwijze

Elke video, campagne of serie is maatwerk. Maar in de basis doorlopen we een 6-stappen-plan.
(Klik op de stappen voor meer informatie)

  • Tijdens een vrijblijvend intakegesprek maken we persoonlijk kennis, online of op locatie. Om een goed beeld te krijgen van de wensen voor de beeldproductie stel ik veel vragen tijdens dit intakegesprek, zoals:

    • Welke doelgroep willen we aanspreken?
    • Welke boodschap moet bij de kijker blijven hangen?
    • Op welke platformen publiceren we deze beeldproductie?
    • Wat is de beoogde deadline?
    • Welke mensen en locaties mogen in beeld komen?
    • Welk budget is er beschikbaar?

  • Na het intakegesprek schrijf ik een doordacht concept en maak ik een opzet voor een planning. Soms schrijf ik meerdere creatieve concepten waaruit je kunt kiezen.

    Daarnaast ontvang je een vrijblijvende offerte waarin alle kosten helder en transparant worden weergegeven. Zodra je akkoord hebt gegeven ga ik aan de slag met de vervolgstappen.

  • In deze fase duik ik vol enthousiasme in het schrijven van het script. Soms zijn er aanvullende gesprekken of interviews nodig om alle benodigde informatie te verzamelen. Tegelijkertijd start het productieproces, waarbij ik in samenwerking me bezighoud met het regelen van locaties, interviewees en eventueel een cast en crew. Ook maak ik een draaiboek als leidraad voor de opnamedag(en).

  • Dit is het leukste onderdeel waarin alles samen komt. Maak je geen zorgen: met ruim 10 jaar ervaring zorg ik tijdens de opnames voor een ontspannen sfeer. Bij kleinere producties neem ik de rol van regisseur en cameraman op me. In andere gevallen werk ik samen met een professioneel team, bestaande uit cameramensen, gaffers, geluidstechnici, art directors, stylisten en assistenten, waarbij ik zelf als regisseur en producent fungeer.

    Als opdrachtgever ben je natuurlijk van harte welkom om tijdens de opnames aanwezig te zijn en het proces bij te wonen!

  • Na de opnames is het tijd voor de post-productie. Hier wordt de eerste montage gemaakt, waarbij ik nauwkeurig werk aan de opbouw van het verhaal, het finetunen van het geluid, het selecteren van passende muziek en het bewerken van de kleuren. Bij sommige beeldproducties wordt een professionele voice-over ingeschakeld. Ondertiteling in dezelfde taal is altijd inbegrepen.


    Tijdens de post-productie zijn er meerdere (online) feedbackmomenten, waarbij jouw input van groot belang is. Zodra je tevreden bent en akkoord hebt gegeven, wordt de uiteindelijke video, campagne of serie opgeleverd en in alle afgesproken formaten toegestuurd.

  • Er zijn verschillende methodes, zowel betaald als onbetaald, om je content effectief te verspreiden. Als professional op dit gebied, geef ik graag advies en begeleiding bij het kiezen van de meest geschikte verspreidingsstrategieën. Samen kunnen we bepalen welke kanalen en platformen het beste aansluiten bij de doelgroep.

Succesvolle samenwerkingen: